piątek, 24 stycznia 2014

Witaminy z grupy B

Hej! Sesja mnie niszczy kawałek po kawałku i wiercenie też. Kofeina przestaje powoli działać. Czeka mnie porządny odwyk od nauki. Już nie mogę się doczekać a w nagrodę chyba sprawię sobie róż Chanel, który ostatnio zdobył moje serce. Teraz jest już cicho, nie drżą mi poduszki, kolejny egzamin dopiero w poniedziałek. Z czystym sumieniem robię nic, odpoczywam.

Jak wiecie studiuję kosmetologię. W pierwszym semestrze uczyłyśmy się trochę biochemii. Okazała się ona mimo wzlotów i szalonych upadków, przyjemna. Dlaczego? To jeden z niewielu przedmiotów, który poruszał tematy naprawdę kosmetologiczne. Wiedza napływała mi do głowy sama i z radością stwierdzam, że wciąż tam siedzi. Zatem wykorzystam ją, skrócę, przekażę wam kilka przydatnych informacji o witaminach z grupy B.

Do grupy B należą witaminy rozpuszczalne w wodzie. Co to znaczy? Ich nadmiar wydalany jest z organizmu wraz z moczem, zatem ciężko je przedawkować. Jednak nie jest to niemożliwe bo w pewnym momencie organizm może przestać sobie radzić z nadwyżką. 
Najłatwiej przesadzić z witaminami rozpuszczalnymi w tłuszczach, ale o nich jeszcze napiszę. 

B1 
Jest wykorzystywana do leczenia trądziku, łojotoku, łuszczycy. 
Czysta ma zapach drożdży. 
Przyspiesza gojenie się ran i ma działanie uśmierzające ból. 
To 'witamina nastroju', bardzo ważna dla kobiet w okresie menopauzy. 

B2
Jej niedobór powoduje pękanie kącików warg i skóry, łamliwość skóry i stany zapalne. 
Jest pomarańczowo-żółtym barwnikiem. 
Zapobiega wypadaniu włosów

B3, czyli witamina PP
Poprawia ukrwienie skóry.
Stosuje się ją w preparatach hamujących wypadanie włosów.

B6
Wzmacnia włosy i paznokcie
Zapobiega alergiom
Przyspiesza regenerację tkanek

B7, biotyna 
Bardzo ważna dla włosów, przywraca im sprężystość, powstrzymuje siwienie i wypadanie 
Reguluje łojotok


Pierwszą witaminę odkrył Polak, pamiętajcie!

Witaminy z grupy B możecie znaleźć w wątrobie. Pysznie! Chociaż na jakieś 45 osób obecnych na wykładzie, do lubienia wątroby przyznało się może 5. 

Drożdże są świetnym źródłem witamin z grupy B. 

W niektórych sytuacjach warto sięgać po suplementy, zawierające witaminy. Mimo wszystko należy robić odpowiednie przerwy pomiędzy takimi seriami oraz przyjrzeć się temu, co znajduje się w danej tabletce i pamiętać, że to nigdy nie zastąpi zdrowego odżywiania się. 

Swoją drogą na co komu witaminy, jeżeli się można najeść magic stars. Przynajmniej przez chwilę czujesz się dobrze. Ale 8zł w promocji to i tak ogromna cena a bez niej podobno 12zł, chyba żarty. 

24 komentarze:

  1. już myślałam, że napiszesz, że w tych gwiazdkach są witaminy z tej grupy i w końcu można by się usprawiedliwić jedząc słodkie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ale manipulacja xD

      Usuń
    2. ahahah ja spoglądając na zdjęcie i tytuł postu pomyślałam o tym samym.... więc szybko czytam czytam, a może gwiazdki pomagają się uczyć? czytam dalej, może mają jakieś witaminy.... :D już taka podekscytowana, a na końcu po co komu witaminy, są gwiazdki haha dobre :D

      Usuń
    3. ja również tak pomyślałam haha :D

      Usuń
  2. Ja też myślałam, że gwiazdki mają witaminę/y z grupy B :D
    A w sesji pomaga mi podjadanie tej czekolady: http://2.bp.blogspot.com/-V1U_03mP89s/T3t0rkV4QVI/AAAAAAAAARY/hd6QfrSOh5A/s1600/Milka_Luflee_Caramel_shopinaustria.com.jpg tylko u nas nazywa się Bubbly, dostępna w Tesco :) jak dla mnie najlepsza czekolada ever, pobiła nawet Milkę z Oreo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję! Też uwielbiam milkę z oreo i nawet teraz ją jem :D

      Usuń
  3. Jak to się mówi "miłości nie ma jest tylko biochemia" :) Szczerze zazdroszczę nauki tego przedmiotu dość krótko i pod kątem kosmetologii, u mnie (weterynaria) jest do bólu szczegółowa i rozbudowana na dwa semestry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przeboleć. Ja mam szczegółowo anatomię, genetykę i jakieś cuda inne a w drugim semestrze ponownie nas komórkami będą dręczyć.

      Usuń
  4. Ja tam lubię wątróbkę. Mam niedobory wit. A i zrobiło mi się rogowacenie mieszkowe wokół ust i zażywam tran + smarują maścią z wit. A i jest o wiele lepiej :) Wiem, że mówisz o witaminach B, ale wątróbka mi się właśnie skojarzyła, bo ma też dużo A :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę wątróbki, odrzuca mnie a próbowałam >D

      Usuń
  5. Ja piję pokrzywę dlatego przyjmuję witaminę B w tabletkach.

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę przyjomwać witaminę B2 w tabletkach. Jak już tydzień nie będę ich brać moje usta robią się okropne i wyskakują zajady ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Też myślałam, że będzie tu o witamince w tych słodkich gwiazdkach :P A tu nie! ;) Ehh... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba wszyscy myśleli o witaminach w gwiazdkach ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. GDZIE MOŻNA DOSTAĆ TE GWIAZDKIIIII!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ich cena mnie zabiła jak ją zobaczyłam. na pierwszym roku studiów zamawiałam przez allegro, wychodziło o wiele taniej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spojrzałam na allegro i obecnie też kosmos ;/

      Usuń
  11. witamina B5 to kwas pantotenowy.
    Napisałaś, że B6 :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę o niereklamowanie swoich blogów w komentarzach.