środa, 24 września 2014

Jak dbam o cerę?


Hej! Dzisiaj trochę o tym, jak pielęgnuję moją cerę. Mianowicie czego unikam, co lubię i jak próbuję dojść z nią do porozumienia. Mogę obiecać, że tego typu posty będą pojawiały się co jakiś czas. Mam zamiar pokazać produkty, które mi pomagają w tych wszystkich zabiegach.

                                                                                      Oczyszczanie                                                                                     

  • Unikam mocnych środków myjących takich jak SLS i SLES, oraz ich odpowiedników. Moja wrażliwa cera dość szybko się wysusza i przy codziennej pielęgnacji mogłabym jej zrobić krzywdę.
  • Od jakiegoś czasu w myciu pomaga mi Luna Foreo. Niebawem powiem o urządzeniu na kanale. Teraz możecie przeczytać o nim u Idalii
  • Raz albo dwa razy w tygodniu sięgam po peeling. To ten element, który jest dla mnie niesamowicie istotny. Moja cera jest po nim od razu jaśniejsza.
  • Rano nie myję skóry dodatkowo. Przecieram ją jedynie wacikiem, nasączonym płynem micelarnym. Kiedyś przepłukiwałam ją jedynie wodą i nie protestowała, dzisiaj tyle odwagi nie mam.


                                                                      Kremowanie                                                                     

  • Wystrzegam się parafiny. Zawsze roluje mi się na skórze, pozostawia nieprzyjemnie tłustą warstwę. Kiedy byłam dzieckiem, kremy z parafiną nie robiły mi krzywdy, natomiast dzisiaj, przy regularnym użytkowaniu potrafią mnie niesamowicie zapchać.
  • Szukam kremów, które będą nawilżające a nie natłuszczające. Takowych staram się używać. 
  • Raczej nie sięgam po specyfiki z silikonami. Przeżyję jeden lekki silikon na końcu składu, jednak na pewno nie więcej. Skórę traktuję z większą ostrożnością, niż włosy.
  • Omijam wszelkie złe alkohole. W tym przypadku pojawia się u mnie i podrażnienie, i wysuszenie.
  • Mam swoje pierwsze serum przeciwzmarszczkowe i nakładam je na noc. 
  • Posiadam także specyfik pod oczy, dzięki czemu nawet niewyspana, prawie nie wyglądam jak zombie. 
  • Twarz smaruję kremem rano i wieczorem. Jeśli jestem w domu i nie mam na sobie makijażu, to w środku dnia zdarza mi się coś dołożyć, jednak tylko w momencie, kiedy czuję lekkie przesuszenie. 

                                                                       Kilka trików                                                                      

  • Najlepszym suplementem dla mojej cery jest olej z wiesiołka. Działanie zauważam naprawdę szybko i w momencie, kiedy dzieją się jakieś złe rzeczy, potrafi w niemal magiczny sposób przywrócić ją do porządku.
  • Od prawie roku używam podkładu mineralnego. Ma naturalne filtry, oprócz tego działa na skórę kojąco. Nie zapycha mnie a ładnie kryje i matuje.
  • Od czasu do czasu nakładam na skórę olej. Szczególnie zimą. 
  • Uwielbiam glinki! Pięknie oczyszczają, nawilżają a oprócz tego rozświetlają. Mogłabym ich używać ciągle.
  • Co prawda z czystego lenistwa rzadko przygotowuję żel lniany, ale jeżeli mi się to zdarzy, zawsze nakładam go na buzię a ten oczyszcza ją i nawilża. 
  • Po myciu wycieram twarz w ręczniki jednorazowe. Nie trę, przykładam do skóry i czekam aż woda sama się wchłonie. 
  • Od czasu do czasu udaję się do mojej znajomej kosmetyczki na mikrodermabrazję i kwas. Po tym zabiegu śmiało paraduję bez makijażu i czuję się jak królewna z idealną skórą.
  • Latem nakładam pod podkład dodatkowo filtry, lubię pozostać blada. 

I to wszystko! Piszcie jakie wy macie sposoby. Jak wiecie na swoją skórę nie mogę narzekać. Obecnie dokuczają mi jedynie przebarwienia, chociaż myślę że to kwestia miesiąca, aż się ich pozbędę. W międzyczasie na pewno odwiedzę moją kosmetyczkę, co zapewne mocno się przyczyni do zmian na plus. 



29 komentarzy:

  1. Zaciekawiła mnie Luna. Odnośnie podkładow mineralnych- nie potrafię dobrać koloru ;/ Glinki również uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest cuuuuuudowna. Zakochałam się od pierwszego użycia. Teraz chcę kupić mamie na 40 urodziny :D

      Usuń
  2. Na moja skore twarzy tez nie narzekam, skore mam raczej normalna, pryszczy wagrow itp brak. praktycznie nic jej nie robie., myje twarz dwa razy dziennie, kremuje kremem z nivea i od czasu do czasu jakis zel do twarzy czy tonik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim w grę weszły u mnie hormony, postępowałam tak samo :D piękne czasy

      Usuń
  3. Ja też wystrzegam się parafiny w kremach, bo po kilku aplikacjach kremu z parafiną wyglądam jak potwór - mam na twarzy co najmniej kilka ogromnych wulkanów. Parafinie mówię stanowcze nie. Oprócz tego też pilnuję się, żeby regularnie używać peelingu do twarzy, dla mnie to również istotny krok w pielęgnacji. Aha, glinki też uwielbiam i jak mam czas, to kręcę sobie maseczki :) Poza tym czasami demakijaż robię zwykłym olejem kokosowym. O dziwo świetnie się w tej roli sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana, a co to za specyfik pod oczy, jeśli można wiedzieć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdradź nam ten sekret!

      Usuń
    2. http://kosmetycznealterego.blogspot.com/2014/07/sroda-z-gocranberry-odzywczo.html dokładnie ten;)

      Usuń
    3. Może się skuszę. Kremów pod oczy miałam już sporo, ale ciągle zmieniam i szukam czegoś nowego.

      Usuń
  5. polecam Ci uzywac recznikow kuchennych do wycierania twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi chodzi nie tyle o rozmiar, co o fakt, że mam pewność, że ręcznik jest czysty i nic dodatkowo sobie na twarz nie przeniosę :3

      Usuń
  6. Jaki masz na sobie róż? Wygląda przepięknie :) I jaki polecasz dla początkującej, łatwy w rozprowadzaniu i w dodatku dla wybitnie jasnej cery?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, używam różu Annabelle Minerals, romantic już bardzo długo i polecam ;)

      Usuń
  7. Jakie kwasy poleciłabys wlasnie dla skóry wrazliwej?:) Mam taką skórę i unikałam kwasów z obawy na wrazliwe naczynka. I czy olej z wiesiolka masz w jakims kremie czy taki czysty olej nakładasz na twarz?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej z wiesiołka kupuję w kapsułkach i jest jako suplement, na twarz nie nakładałam. Co do kwasów, ja miałam ostatnio nakładany salicylowy i byłam bardzo zadowolona, ale myślę że jak pójdziesz do salonu to ci doradzi kosmetolog. Ja jeszcze większego pojęcia nie mam.

      Usuń
  8. ja właśnie jestem po kwasach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. A mogłabyś dopisać konkretne kosmetyki jakich obecnie używasz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz bardzo wymagającą cerę, więc nie dziwię się, że wymaga wiele troski.
    Z chęcią dowiem się co używasz teraz jako kremu pod oczy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja pielegnacja jest bardzo podobna, noi też jestem bladziochem :) Niestety moja cera nie wygląda zbyt dobrze, mam trądzik iogolnie. A przecież i odzywiam się zdrowo, i ją pielęgnuję. Za niecały miesiąc mam wizytę u dermatologa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to hormony. Ja od jakiegoś czasu znowu mam i cera ponownie jak świetna

      Usuń
  12. jakiego podkładu mineralnego urzywasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim jedynym minusem są rozszerzone pory przez co nigdy nie będę miała gładkiej buzi.. Tyle już testowałam i szukałam aż w końcu się poddałam. Widocznie tak ma być;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także mam problem z rozszerzonymi porami i mi pomogło serum z Dermedic ;]

      Usuń
  14. Fajny post! :) Ze skórą także nie mam problemów lecz podobnie jak Twoja jest wrażliwa :) Ja myję twarz płynem do higieny intymnej Facelle, bo nie ma SLS i SLES i w dodatku zawiera kwas mlekowy, który mam wrażenie, że rozjaśnia mi skórę. Jak nie próbowałaś to polecam, bo jest tani a naprawdę świetnie się spisuje. Parafina też mnie zapycha. Wcześniej, kiedy nie przywiązywałam wagi do tego jakich kosmetyków używam, dziwiłam się czemu moja twarz wygląda gorzej po nałożeniu zwykłego kremu nivea na noc. Teraz już unikam wszelkich kremów z parafiną. Dobrze sprawdzał się u mnie niedrogi krem z ISANY z mocznikiem :) A jeśli chodzi o osuszanie skóry po myciu to mam takie malutkie bawełniane ręczniczki, które piorę po kilku użyciach.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja też używam ręczników jednorazowych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy plan pielęgnacyjny. A mogłabyś podać jakich konkretnie kosmetyków używasz - jaki micel, jaki podkład mineralny, kremy, a przede wszystkim jakie serum przeciw zmarszczkowe wybrałaś - ja chce właśnie zakupić pierwsze, ale nie wiem jakie wybrać, mam tendencję do zapychania i boję się żeby nie pogorszyć stanu cery.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiego kremu używasz ?:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę o niereklamowanie swoich blogów w komentarzach.