środa, 15 października 2014

Jak dbam o włosy?


Cześć! W dzisiejszym poście chciałabym w dużym skrócie opisać moją pielęgnację włosów. Jest po prostu kilka elementów, które bezpośrednio przekładają się na stan włosów, nawet jeżeli ta szczegółowa zabawa zostanie  chwilowo zaniedbana. Zdarza mi się to niestety z braku czasu, czy też z powodu choroby. To, co wam tutaj napiszę, jest po prostu zupełną podstawą i takim włosowym 'must do!'

                                                                            Mycie                                                                           
  • Do codziennego mycia używam delikatnego szamponu.
  • Raz w tygodniu oczyszczam włosy szamponem z SLES.
  • Po każdym myciu nakładam odżywkę, przynajmniej na minutę.
  • Aplikacja maski co pięć myć to u mnie świetny pomysł.
  • Zawsze zabezpieczam włosy silikonowym serum.
  • Wybieram szampon bez silikonów o prostym składzie.


                                                                            Stylizacja                                                                      

  • Włosy zostawiam do samodzielnego wyschnięcia prawie zawsze.
  • Kiedy myję je na noc, zaplatam luźny warkocz albo koczka. Ważne, żeby nic mnie nie bolało i nie ciągnęło. Nigdy nie idę z mokrymi włosami spać. Zazwyczaj są bardzo delikatnie wilgotne.
  • Zdarza mi się je zakręcić, jak na poniższym zdjęciu. Używam lokówki, papilotów, termoloków (od niedawna) i wcale się tych cudów nie boję.
  • Nie posiadam pianek, lakier do włosów nie utrwala mojej fryzury, za to świetnie radzi sobie z tym suchy szampon.


                                                                            Dodatkowo                                                                   
  • Czeszę je drewnianym grzebieniem z The Body Shop.
  • Jako suplement stosuję olej z wiesiołka i radzi sobie świetnie, zarówno z włosami, jak i z cerą.
  • Podcinam co około trzy miesiące, chociaż akurat teraz zamierzam się z tym wstrzymać i zapuścić trochę więcej niż zazwyczaj.
  • Zimą chowam je pod czapkę, kurtkę i szalik a latem, pod kapelusz albo używam filtrów. 
  • Co jakiś czas farbuję je bezbarwną henną, jednak to dosyć nieregularne i losowe. 
  • Jestem blondynką! Wbrew temu, co może się wydawać na filmach i zdjęciach. Uwierzcie mi, ze na żywo włosy są blond. Inaczej byłabym oszukiwana całe życie :)

To wszystko! Zupełne podstawy, które wiem, że potrafią bardzo pomóc włosom. Oczywiście to ułamek mojej pielęgnacji, ale wprowadzając drobne zmiany, możemy zdziałać już bardzo dużo. 

24 komentarze:

  1. Fajny post, ale co tam post... przepięknie wyglądasz! :-) zazdroszczę urody, bo nigdy nie będziesz wyglądać staro, niezależnie od ilości krzyżyków na karku :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie podstawą jest łagodny szampon i olej! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wiele z tych punktow sie pokrywa :) Piekne loki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach piękne włosy! Czekam na kolejny filmik o pielęgnacji ! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna z Ciebie dziewczyna i wspaniałe wlosy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Włosy masz piękne. Bardzo lubię własnie taki kolor blondu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej. Zmieniłam swój sposób dbania o włosy już ponad rok temu. Moja obecna pielęgnacja wygląda bardzo podobnie do przedstawionej tu przez Ciebie, a jednak moje włosy są w kompletnie innym stanie. Pomimo częstego olejowania (nawet codziennie lub co dwa dni), używania masek, odżywek, wcierek, mycia delikatnym szamponem itd itp wszystkiego wszystkiego, one dalej wyglądają jak suchy stóg siana. Już kompletnie nie wiem co mogłabym jeszcze zrobić. W jednym z filmików wspominałaś o tym, że wydaje Ci się niemożliwe, żeby olejowanie nie pomagało, ale w moim przypadku naprawdę nie działa, bo próbowałam już wielu - babydream dla dzieci i dla mam, z nasion bawełny, pestek dyni, pestek winogron, kokosowego, łopianowego i wciąż nic. Jestem już kompletnie bezradna i nie wiem co mogłabym jeszcze zrobić. Może masz jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz inną strukturę włosa i to dlatego. Ja proponuję spróbować innych metod olejowania. Na mokro, na odżywkę, pobawić się z czasem, spróbować przygrzać olej. Ewentualnie może kremowanie?

      Usuń
    2. A moze masz fale o ktorych nie wiesz?

      Usuń
    3. Dziękuję za odpowiedź :) Spróbuję w takim razie dodawania oleju do masek i kremowania.
      Moje włosy są lekko kręcone czy tam falowane, ale czy to ma jakiś duży wpływ na dobór pielęgnacji?

      Usuń
  8. Nie jestem MsMelevis :), ale mi dużo dało na moje siano dodawanie zawsze oleju do spłukiwanych odzywek (lub jeszcze lepiej nałożyć na wysmarowane włosy ) i stosowanie 2 produktów do spłukiwania : jednej maseczki z proteinami na zmianę z humektantową , a po jej spłukaniu, drugiej z emolientami (z olejem). Pierwsza "skupi się" na odżywieniu lub nawilżeniu, natomiast druga wygładzi i dociąży.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bluzka cudna! :) Ta na drugim zdjęciu.
    A Twoimi włosami zachwycam się od dawna. Przez długi czas byłaś jedną z moich inspiracji, później dotarło do mnie, że mamy zupełnie różne typy włosów i dążenie do Twojej tafli będzie dla mnie tylko frustrujące. Ale nadal podziwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! A to racja :D mi się bardzo podobają takie delikatne loki i bardzo grube i gęste proste włosy. Nigdy nie mamy tego, czego chcemy a jakbyśmy miały to chciałybyśmy i tak czegoś innego.

      Usuń
  10. Jakiś czas temu wspominałaś o poście o farbowaniu henną bezbarwną. Będzie? Bo czekam z farbowaniem na Ciebie, a nie mogę sie juz doczekać kiedy podciąć włosy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie! Tylko wszystko się rozłoży niestety czasowo :( jest kilka filmów, które już nade mną 'wiszą' i muszę je zrealizować,

      Usuń
    2. Super, w takim razie uzbrajam się w cierpliwość i czekam.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Chciałam zawrzeć tylko te bardzo podstawowe, niewymagające elementy.

      Usuń
  12. Możesz jeszcze napisać czy czeszesz włosy mokre czy dopiero po wyschnięciu ?

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie delikatne szampony polecasz? myje wlosy codziennie

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak wystosować włosy z ostatniego zdjęcia? Chodzi mi o grzywke najbardziej :) znaczy grzywke. Pasma najblizej twarzy. Może filmik o stylizacji? Albo poscik? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=M0VxamNR_r0&list=UUa5bDkLmrxUhJ0kQS0ydZxg&spfreload=10 robiłam film o lokówce ;)

      Usuń
  15. No właśnie ja mam problem z chowaniem włosów pod czapkę zimą. Nie znoszę czapek. Ale widzę, że bardzo dużo dziewczyn, które posiadają piękne włosy o tym wspomina.
    A powiedz mi... Jak włosy umyjesz i pozostawiasz do wyschnięcia to kiedy robisz koczek by pójść spać? W sensie jak mokre są wtedy?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo proszę o niereklamowanie swoich blogów w komentarzach.